Model de Negoci SCOPE

  • SCOPE
  • PERQUÈ?
    • BENEFICIS
    • APLICACIONS
    • GLOBAL I INTUÏTIU
  • KIT SCOPE
    • KIT COMPLERT
    • PLANTILLA IMPRIMIR
    • PLANTILLA EDITAR
    • FITXES SUPORT
    • GUIA SCOPE
  • CASOS
  • BLOG
  • CONTACTE

3 d'abril de 2015 By jpuigdellivol Leave a Comment

L’enginy del model de negoci

L’enginy del Model de Negoci SCOPE és el bloc més dinàmic i ampli, ja que descriu la lògica de negoci de l’organització. És a dir, representa quins elements i com es relacionen entre sí per assolir els objectius de l’empresa i generar uns ingressos suficients.

Es tracta de nou components distribuïts horitzontalment per identificar de forma visual la relació entre els elements de cada component. I un desè component transversal, aliances, que permet representar els agents externs a l’empresa amb qui col·laborem, visualitzant molt clarament en quina part o component ens aporten valor.

El bloc ENGINY del Model de Negoci SCOPE
El bloc ENGINY del Model de Negoci SCOPE

El producte és el component central de l’enginy del SCOPE i representa allò que oferim als nostres clients, tant productes com serveis. És útil representar-ho agrupant els productes i serveis per unitats de negoci, o bé per línies de productes relacionats que comparteixin segments de clients, per exemple.

A l’esquerra del producte hi ha els components de caire més racional, operatiu i intern a l’empresa (actius i operacions), i a la dreta, els de caire més emocional, de mercat i extern a l’empresa (canal, màrqueting, beneficis i clients).

Ressaltar especialment el component de beneficis per posar l’accent a l’orientació al client i la necessitat de conèixer bé els motius principals pels qual ens compra. En projectes emprenedors es cau sovint en suposicions massa teòriques, i en empreses establertes la complexitat de les operacions també ens pot allunyar de percebre els vertaders motius de compra. El SCOPE explicita els beneficis per forçar que ens ho qüestionem i ens acostem als clients per validar-ho.

Finalment, als extrems esquerra i dret del bloc enginy hi ha els components que representen la dimensió econòmico-financera del model, en clau de costos i d’ingressos.

Al treballar la lògica de negoci amb el bloc enginy hem de tenir present que sigui coherent amb els fonaments de l’empresa (bloc base). I també valorar les singularitats clau (bloc únic) que ens faran falta o de què disposem com a elements competitius interns i de posicionament extern.

Gràcies.

Filed Under: SCOPE Tagged With: alineament, avantatge competitiva, beneficis, bloc enginy, coherència, guia SCOPE, lògica de negoci, model de negoci, model de negoci SCOPE

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

[ ALTRES ARTICLES ]

Plantilla SCOPE per imprimir

Opcions de màrqueting per la comunicació amb el client

La base del model de negoci

Plantilla SCOPE per editar

Quins beneficis valora realment el nostre client?

[ Núvol d’etiquetes ]

8 components principals alineament analògic avantatge competitiva B2B B2C beneficis bloc base bloc enginy bloc únic canal clients coherència començar a treballar amb SCOPE comunicació decisions distribució eines empatia esquelet estratègia estructura principal fitxa de suport global guia SCOPE ingressos innovació intuïció mecanismes de monetització model de negoci model de negoci SCOPE màrqueting negociació pdf PIME plantilla per editar plantilla per imprimir posicionament post-it relació retorn solucions vendes vídeo win-win
SECCIONS
SCOPE
Beneficis
Aplicacions
Global i Intuïtiu
Kit SCOPE
Casos
Blog
Contacte
ALGUNS CASOS
Linkedin
FC Barcelona
Dolç i Sa
Establiments VIENA
CONTACTE
c. Les Planes, 39, 2n-1ª
08201 - Sabadell

Model de Negoci SCOPE a Twitter Model de Negoci SCOPE a Linkedin

Disclaimer - Creative Commons BY-SA 4.0 Internacional - 2016 - ModelDeNegociSCOPE.cat