El bloc únic del Model de Negoci SCOPE representa la seva dimensió estratègica, i té en compte l’avantatge (competitiva o no) i el posicionament. És a dir, allò que permetrà que el model de negoci sigui sostenible en el temps, i no només a curt plaç.

El primer component del bloc únic és l’intern. Es tracta de tot allò que ens fa únics, diferents i resilients. Són aquells ingredients secrets rere l’enginy del model de negoci que ens permeten anar un pas més enllà de la competència, que ens generen barreres d’entrada i avantatges competitius. Però també són aquells elements que ens permeten anar més enllà de les limitacions dels nostres propis recursos, ja sigui regenerant-los a través de la innovació o bé ampliant-los a través de la col·laboració.
L’altre component del bloc únic del SCOPE és l’extern. Aquest component representa el posicionament que volem crear o mantenir amb aquest model de negoci. És el posicionament tant a nivell competitiu per diferenciar-nos de la competència, com també a nivell de mercat i la percepció que volem que tinguin sobre la nostra empresa els diferents actors del mercat (clients, canal, prescriptors, etc).
La informació del bloc únic pertany al model de negoci i és útil representar-la per facilitar l’alineament entre tots els elements del model de negoci. Ajuda a mantenir la coherència visual entre els fonaments del model de negoci (la base), la part més operativa del model de negoci (l‘enginy) i la part estratègica (allò únic).
Gràcies.
Deixa un comentari