El component “Clients” del Model de Negoci SCOPE representa la segmentació de clients a la qual s’adreça l’empresa, a través de cada un dels grups de productes o serveis (o unitats de negoci).
La finalitat del màrqueting és satisfer les necessitats dels clients i vendre més i millor. Tots els clients no són iguals, ni en característiques, ni en comportaments, ni en necessitats i aspiracions. No obstant, podem trobar segments o grups de clients que comparteixen característiques, comportaments i necessitats semblants.

Aquests segments de clients es poden definir a través de diversos criteris o variables que ens ajuden a descriure’ls millor (veure fitxa). En el cas de negocis B2C, la segmentació de consumidors serà tant a través de criteris que tenen a veure amb característiques que descriuen aquests consumidors, com també a través de criteris que expliquen el seu comportament. I en el cas de negocis B2B, els criteris tindran a veure amb les característiques de l’empresa i el seus processos de compra.
Identificar segments de clients ens permet guanyar eficàcia i eficiència en l’estratègia de màrqueting de l’empresa, tant a nivell de producte, com de canal i comunicació. Ens permet conèixer millor als clients, adequar el producte o servei, escollir els canals idonis, impactar amb la via de comunicació, empatitzar amb el missatge, analitzar la rendibilitat per segment i prioritzar, analitzar millor la competència, etc.
Al cap i a la fi, segmentar el mapa de clients et permet satisfer millor les seves necessitats, i per tant, vendre més i millor.
Gràcies.
Deixa un comentari