El component “Màrqueting” del Model de Negoci SCOPE es refereix especialment a les eines i mitjans de comunicació i relació amb el client.
El primer pas és identificar per on es mouen els nostres segments clients (tant online com offline) i en quins àmbits estan més receptius a comunicacions.
A partir d’aquí, cal escollir les eines i mitjans per comunicar els nostres missatges amb la major eficàcia, així com també per relacionar-nos amb els clients de la manera més fluïda possible per l’objectiu que perseguim.

Quant a comunicació, cal treballar-ho a tres nivells: informatiu (donar-nos a conèixer), persuasió (conversió de lead a venda) i recordatori (repetició de compra). I en tots ells, utilitzant missatges que accentuïn tant els beneficis que oferim com el nostre posicionament.
Quant a relació, també hi ha diferents nivells de profunditat segons el tipus d’empresa, producte i segment de clients: atenció i suport, recollir feedback (què agrada, què no, i perquè), recollir propostes de millora, i co-crear el producte amb el client.
Al escollir el mix d’eines per treballar el màrqueting cal ser selectius i prioritzar aquelles més efectives en el nostre context i objectius. Per això, és important mesurar el retorn que ens ofereix cada una d’elles pel què fa a leads de venda, noves comandes i volum de vendes.
Gràcies.
Deixa un comentari