El component “Ingressos” del Model de Negoci SCOPE fa referència al model d’ingressos: el conjunt de vies d’ingressos i les seves característiques en el nostre model de negoci. És a dir, com capturem part del valor que aportem als nostres clients i generem ingressos per aconseguir un model de negoci rendible i sostenible en el temps.
Cada segment de clients pot tenir una o múltiples fonts d’ingressos. L’element més rellevant del model d’ingressos són els mecanismes de monetització (veure figura), i alhora és un dels elements amb més potencial alhora d’innovar en el model de negoci.

Tot i això, el model d’ingressos va més enllà del mecanismes de monetització. També inclou aspectes com la política de preus i descomptes, els marges i rendibilitat, i el volum relatiu d’ingressos.
Un dels objectius més buscats al dissenyar un model d’ingressos és la generació d’ingressos recurrents, és a dir, que un cop feta una venda en un client, la resta de vendes a aquest client tinguin un cost marginal. No és fàcil trobar un mecanisme de monetització així, però a base de conèixer millor els clients i ajustar el producte, es poden trobar fórmules que permetin generar recurrència d’ingressos.
Gràcies.
Deixa un comentari