Model de Negoci SCOPE

  • SCOPE
  • PERQUÈ?
    • BENEFICIS
    • APLICACIONS
    • GLOBAL I INTUÏTIU
  • KIT SCOPE
    • KIT COMPLERT
    • PLANTILLA IMPRIMIR
    • PLANTILLA EDITAR
    • FITXES SUPORT
    • GUIA SCOPE
  • CASOS
  • BLOG
  • CONTACTE

7 de maig de 2015 By jpuigdellivol Leave a Comment

Perquè cal treballar el posicionament?

El component “Extern” del Model de Negoci SCOPE fa referència al posicionament de l’empresa en el mercat. El posicionament són aquells conceptes amb què s’associa la marca d’una empresa. És a dir, són aquells primers pensaments que li venen al client un cop sent o veu la nostra marca. Per tant, estem parlant de percepcions.

Treballar el posicionament és molt útil tant per comunicar amb més eficàcia amb els clients, així com també per aplicar una estratègia de diferenciació en mercats amb força competència. Si identifiquem un atribut addicional que també valoren els nostres clients i que no està explotat per la competència, ens pot servir com element decisori en els processos de compra dels nostres clients.

FITXA – Opcions de posicionament extern – Model de Negoci SCOPE
FITXA – Opcions de posicionament extern – Model de Negoci SCOPE

Aquestes associacions conceptuals que tenen lloc en la ment del client es generen tant de forma espontània (reactiva) com també forçada (proactiva).

Per una banda, quan un client interactua amb una marca (missatges que rep, procés de compra, ús i experiència, etc), la classifica espontàniament a partir del seu coneixement i creences, i alhora la compara en relació a d’altres similars.

Per altra banda, també podem influir molt com a empresa en generar el posicionament desitjat en la ment dels clients, si som proactius i treballem una estratègia de màrqueting coherent (missatges, producte, servei, imatge, valors, etc) i empàtica (coneixent abans molt bé als nostres clients potencials).

El posicionament és quelcom que no es pot deixar a l’atzar, cal treballar-lo des del primer dia i des de diferents àmbits (interns i externs a l’empresa), i cal que estigui alineat amb la resta de components del model de negoci. Només així podrem arribar al client amb credibilitat.

Gràcies.

Filed Under: SCOPE Tagged With: alineament, bloc únic, coherència, comunicació, diferenciació, extern, fitxa de suport, guia SCOPE, model de negoci, model de negoci SCOPE, posicionament, vendes

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

[ ALTRES ARTICLES ]

Plantilla SCOPE per imprimir

L’enginy del model de negoci

Innovació en model de negoci: impulsant la competitivitat de les PIME

L’origen del “model de negoci”

Opcions de màrqueting per la comunicació amb el client

[ Núvol d’etiquetes ]

8 components principals alineament analògic avantatge competitiva B2B B2C beneficis bloc base bloc enginy bloc únic canal clients coherència començar a treballar amb SCOPE comunicació decisions distribució eines empatia esquelet estratègia estructura principal fitxa de suport global guia SCOPE ingressos innovació intuïció mecanismes de monetització model de negoci model de negoci SCOPE màrqueting negociació pdf PIME plantilla per editar plantilla per imprimir posicionament post-it relació retorn solucions vendes vídeo win-win
SECCIONS
SCOPE
Beneficis
Aplicacions
Global i Intuïtiu
Kit SCOPE
Casos
Blog
Contacte
ALGUNS CASOS
Linkedin
FC Barcelona
Dolç i Sa
Establiments VIENA
CONTACTE
c. Les Planes, 39, 2n-1ª
08201 - Sabadell

Model de Negoci SCOPE a Twitter Model de Negoci SCOPE a Linkedin

Disclaimer - Creative Commons BY-SA 4.0 Internacional - 2016 - ModelDeNegociSCOPE.cat