El component “Extern” del Model de Negoci SCOPE fa referència al posicionament de l’empresa en el mercat. El posicionament són aquells conceptes amb què s’associa la marca d’una empresa. És a dir, són aquells primers pensaments que li venen al client un cop sent o veu la nostra marca. Per tant, estem parlant de percepcions.
Treballar el posicionament és molt útil tant per comunicar amb més eficàcia amb els clients, així com també per aplicar una estratègia de diferenciació en mercats amb força competència. Si identifiquem un atribut addicional que també valoren els nostres clients i que no està explotat per la competència, ens pot servir com element decisori en els processos de compra dels nostres clients.

Aquestes associacions conceptuals que tenen lloc en la ment del client es generen tant de forma espontània (reactiva) com també forçada (proactiva).
Per una banda, quan un client interactua amb una marca (missatges que rep, procés de compra, ús i experiència, etc), la classifica espontàniament a partir del seu coneixement i creences, i alhora la compara en relació a d’altres similars.
Per altra banda, també podem influir molt com a empresa en generar el posicionament desitjat en la ment dels clients, si som proactius i treballem una estratègia de màrqueting coherent (missatges, producte, servei, imatge, valors, etc) i empàtica (coneixent abans molt bé als nostres clients potencials).
El posicionament és quelcom que no es pot deixar a l’atzar, cal treballar-lo des del primer dia i des de diferents àmbits (interns i externs a l’empresa), i cal que estigui alineat amb la resta de components del model de negoci. Només així podrem arribar al client amb credibilitat.
Gràcies.
Deixa un comentari