El Model de Negoci SCOPE permet representar el model de negoci d’una manera molt més global i intuïtiva. Aporta una perspectiva més global ja que inclou altres components clau per comprendre un model de negoci. I alhora, resulta molt intuïtiu ja que l’organització dels components del model de negoci permet identificar fàcilment la relació entre elements.

Això es tradueix en 6 prestacions que fan de la representació SCOPE una eina molt àgil i eficaç per treballar en clau de model de negoci:
- Identificació visual: facilitar la identificació de les relacions entre els elements, especialment útil per separar cada unitat de negoci de forma horitzontal i contínua. Veure cas d’exemple.
- Orientació al client: emfatitzant els beneficis (problemes, necessitats, desitjos, potencial) que els hi aportem.
- Col·laboració empresarial: sensibilitzar i potenciar el treball d’aliances tot ressaltant en quin àmbit ens afegeixen valor. Veure cas d’exemple.
- Coherència: entre els fonaments vitals de l’empresa (missió, visió i valors), la lògica de negoci i l’estratègia competitiva.
- Gestió estratègica: representant allò que ens fa únics a nivell intern (avantatge competitiu) i extern (posicionament).
- Metodologia customer development: simplifica la implementació d’aquesta metodologia gràcies a estructurar-se en components associats directament a cada una de les quatre fases del customer development i als seus objectius.
L’estructura del SCOPE s’interioritza molt fàcilment, un cop es comença a aplicar en algun projecte i s’analitza algun dels casos de referència.
Desitjo que et sigui útil com a eina de suport per treballar els teus reptes empresarials.